اجاق گازهای صفحه ای و مبله؟ کدام بهتر است بخریم؟

0

امروزه گازها در انواع مختلفی ساخته می شوند، یکی از انواع این گاز ها، گازهای صفحه ای و گازهای مبله هستند. ما در این مقاله اجاق گازهای صفحه ای و مبله و مزایا و معایب آن ها را به شما معرفی می کنیم.

خرید اجاق گازهای صفحه ای و مبله
خرید اجاق گازهای صفحه ای و مبله

انواع گاز صفحه ای از نظر محل نصب و قرار گیری

جدا از این که اجاق گازی که شما انتخاب می کنید چه جنسی دارد و یا شکل ظاهری آن چگونه است باید بدانید اجاق گازهای صفحه دو مدل رومیزی و توکار دارند.

اجاق گازهای صفحه ای رومیزی معمولا زمانی استفاده می شود که شما می خواهید آن را جا به جا کنید و در منزلتان از قبل توکار نصب نشده است.

گازهای صفحه ای توکار همان گونه که از نامشان پیداست درون کابینت ها نصب شده اند و در زیر هود قرار می گیرند. مدل های گاز صفحه ای توکار تنوع بیشتری داشته و معمولا امکانات بیشتری نیز دارند اما مدل های رو میزی ساده تر می باشند.

انواع گاز صفحه ای از نظر جنس ساخت

گازهای صفحه ای از نظر جنس نیز دارای دسته بندی های مختلف هستند و می توان گفت همین تنوع باعث می شود تا مشتریان بیشتر طرفدار این اجاق گازها باشند. قیمت اجاق گازهای صفحه ای با توجه به جنس آن ها متفاوت است و هر کدام از این گازهای صفحه ای ویژگی ها و امکانات خاص خود را دارند که در ادامه آن ها را به شما معرفی می کنیم.

تمام شیشه ای

از مدل تمام شیشه ای امروزه در اکثر منازل و آپارتمان ها استفاده می کنند، این اجاق گازها از شیشه های بسیار محکم ساخته شده که در برابر گرما بسیار مقاوم هستند.

یکی از ویژگی های که موجب می شود این نوع مدل طرفداران بیشتری داشته باشد طراحی زیبای این مدل است که به فضای آشپزخانه زیبایی می بخشد.

البته باید توجه داشته باشید نباید هیچ گونه ضربه ای به این اجاق گازها وارد شود زیرا احتمال شکستن آن ها وجود دارد.

استیل – شیشه

اگر شما قصد دارید یک اجاق گاز مقاوم تر داشته باشید و زیبایی آن اهمیت چندانی ندارد می توانید مدل استیل – شیشه را انتخاب کنید، صفحه ی این اجاق گازها از تمام شیشه ساخته شده و بدنه ی آن نیز استیل می باشد.

تمام استیل

اگر شما به دنبال اجاق گازی هستید که در مدت طولانی از آن استفاده کنید و مقاومت بالایی داشته باشد بهتر از اجاق گازهای تمام استیل استفاده کنید، بسیاری از افراد این مدل را به مدل های شیشه ای ترجیح داده زیرا زیبایی ظاهری برایشان چندان مهم نیست و به دنبال اجاق گازی هستند که سال ها بتوانند با خیال راحت از آن استفاده کنند و آسیب نبیند.

سرامیکی

مدل های سرامیکی به تازگی وارد بازار شده و جدید هستند در این مدل بدنه ی اجاق گازها سرامیکی می باشند، این مدل هم دارای طراحی زیبایی است و هم بسیار مقاوم و محکم است.

بنابراین اگر به دنبال یک اجاق گاز زیبا و مقاوم هستید ایت مدل این انتخاب خوب است.

محصول مرتبط:

بهترین مارک اجاق گاز مسافرتی

انواع گاز صفحه ای از نظر شکل طراحی

همان طور که می دانید اجاق گازهای صفحه ای معمولا به صورت مستطیلی شکل هستند ولی اگر به دنبال یک طراحی خاص هستید می توانید از مدل های دایره ای و حتی نیم دایره ای نیز استفاده کنید البته از این مدل ها کمتر استفاده می شود و معمولا مردم از مستطیلی شکل استفاده می کنند.

اجاق گاز های صفحه ای
اجاق گاز های صفحه ای

انواع گاز صفحه ای از نظر عملکرد

گازهای صفحه ای از نظر نوع عملکرد نیز دارای انواع مختلفی می باشند که به آن ها اشاره خواهیم کرد.

گاز صفحه ای شعله دار

رایج ترین نمونه اجاق گازهای صفحه ای در بازار اجاق گازهای صفحه ای شعله دار هستند و حتما بارها از این مدل در بازار دیده اید شعله های این اجاق گازها را با استفاده از ولوم هایی دارد می توان تنظیم کرد.

گازهای صفحه ای الکتریکی

گازهای صفحه ای الکتریکی سطحی کاملا صاف دارند، این مدل ها از گاز استفاده نمی کنند و تنها با برق کار می کنند. بر روی سطح صاف این اجاق گازها محل قرار گرفتن ظروف مشخص شده و گرما از طریق المنت های آن منتقل می شود. اگر شما زیبایی ظاهری برایتان بسیار  اهمیت دارد پیشنهاد می شود از این مدل استفاده کنید.

گاز صفحه ای القایی

یکی از جدیدترین مدل های موجود در بازار مدل گاز صفحه ای القایی می باشد، طراحی این مدل مانند مدل الکتریکی صاف و تخت است و عملکرد آن بر اساس میدان مغناطیسی است که بین ظرف و شعله ایجاد می شود. مدل های الکتریکی و القایی از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند و طراحی بسیار زیبایی نیز دارند.

مزایا و معایب اجاق گازهای صفحه ای

امروزه به دلیل این که اجاق گازهای صفحه ای حجم کمی دارند و همچنین زیبایی منحصر به فردی دارد مورد توجه اکثر افراد قرار گرفته است، این در حالی است که مدل های قدیمی مانند فرگازهای قدیمی، طرح فرها و گازهای مبله فضای زیادی از آشپرخانه را می گیرند.

اگر شما از اجاق گازهای صفحه شیشه ای یا استیل استفاده می کنید می توانید از فضای زیر آن برای کمد و یا کشو استفاده کنید.

اجاق گازهای صفحه ای که امروزه در اکثر آشبزخانه ها از آن استفاده می شود وزن کمی دارد و به راحتی می توان آن را جا به جا کرد و از نظر جا به جایی مشکلی نخواهد داشت.

همچنین این گازها همان طور که گفته شد فضای کمی را اشغال می کنند بنابراین برای شما یک انتخاب مناسب است.

در کنار تمام مزایای که اجاق گازهای صفحه ای دارد می توان به تعمیر راحت اجاق گاز نیز اشاره کرد، بنابراین اگر این اجاق گازها دچار مشکل شوند به راحتی و بدون دردسر می توان ان ها را تعمیر کرد.

اجاق گازهای صفحه ای نیز دارای مدل ها مختلف و تنوع زیادی می باشد که شما با توجه به سبک آشپزخانه ی خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب کنید. بنابراین حتما قبل از خرید مزایا و معایب اجاق گازهای صفحه ای و مبله را بررسی کنید تا بتوانید بهترین گزینه را برای آشپزخانه خود انتخاب و خریداری کنید.

مزایای گاز صفحه ای شیشه ای

گازهای شیشه ای به صورت دو، سه، چهار، پنج و شش شعله ای طراحی و ساخته می شوند که صفحه ی شیشه ای آن در رنگ های مختلف تولید می شود.

از مزایای اجاق گازهای شیشه ای می توان به تمیز کردن راحت آن اشاره کرد، شما به راحتی می توانید چربی های روی شیشه را پاک کرده و شیشه ی آن نیز دچار خش نمی شود. همان طور که اشاره کردیم گاز های شیشه ای دارای تنوع زیادی هستند و شما می توانید شیشه ی اجاق گاز را با هود ست کنید.

همچنین تعمیرات این نوع اجاق گاز های صفحه ای نسبت به اجاق گازهای مبله بسیار راحت تر است و این نوع اجاق گازها بر خلاف گازهای مبله به راحتی جا به جا می شوند.

معایب گازهای صفحه ای شیشه ای

یکی از دغدغه های اصلی خریداران گازهای صفحه ای شیشه ای، صفحه ی این گازها است و معمولا نگران شکستن آن هستند اما شیشه ی این گازها بسیار مقاوم است و در اثر گرما آسیب نمی بیند و وزن های بالا را نیز تحمل می کند و تنها در صورت ضربه ممکن است آسیب ببیند. در این نوع مدل در صورت برش بیش از حد کابینت ممکن است صفحه ی گاز دچار شکستگی شود این در حالی است که در صفحه ی استیل حتی اگر برش کابینت بیشتر شود اجاق گاز آسیبی نمی بیند.

مزایای اجاق گاز صفحه ای استیل

صفحات استیل این اجاق گازها معمولا براق می باشد، اصلی ترین مزیت ان اجاق گازها نسبت به اجاق گازهای شیشه ای این است که دیگر نگران شکستن صفحه ای آن نیستید. این نوع گازها در برابر ضربه بسیار مقاوم هستند بنابراین اگر شما بین خرید گاز صفحه ای شیشه ای و استیل تردید دارید پیشنهاد ما به شما این است که نوع استیل آن را انتخاب کنید.

در طراحی برخی از اجاق گازهای استیل شیرها را به صورت کج طراحی کرده اند این موضوع باعث جلوگیری از خرابی زود هنگام شیرها می شود و در نتیجه باعث افزایش طول عمر اجاق گازها می شود.

اجاق گاز صفحه ای بهتر است یا مبله؟
اجاق گاز صفحه ای بهتر است یا مبله؟

بهترین یخچال فریزر خارجی

معایب اجاق گازهای صفحه ای رومیزی استیل

یکی از معایب این اجاق گازها تمیز کردن آن است که نسبت به تمیز کردن گازهای صفحه شیشه ای کار سختی است و این نوع اجاق گازها بعد از مدتی دجار خراش می شوند و به مرور زمان براقی و زیبایی خود را از دست می دهند. گازهای صفحه ای استیل نسبت به گازهای صفحه ی شیشه ای تنوع زیادی نداشته و شما از تنها دو انتخاب براق و مات را خواهید داشت. همچنین شما می توانید از ظروف بزرگتری بر روی اجاق گازهای استیل استفاده کنید.

مزایای اجاق گازهای مبله

اگر شما برای پخت کیک و سایر مواد غذایی نیاز به فر دارید بهتر است از اجاق گازهای مبله استفاده کنید به علاوه اگر به هر دلیلی مجبورید محل سکونت خود را تغییر دهید به راحتی می توانید این گازها را جا به جا کنید. این در حالی است که در اجاق گازهای صفحه ای این امکان وجود ندارد و همچنین اجاق گازهایمبله برای خانواده های پر جمعیت مناسب است.

معایب اجاق گازهای مبله

یکی از اصلی ترین و مهم ترین معایب اجاق گازهای مبله این است که نیاز به فضای زیادی دارد و همین امر موجب می شود که امروزه کمتر از این اجاق گازها استفاده شود.

این اجاق گازها وزن بالایی داشته و جا به جا کردن آن ها کار راحتی نیست همچنین نسبت به اجاق گازهای صفحه ای دارای تنوع کمتری می باشند و به صورت ساده طراحی شده اند.

و نکته ی دیگر این که قیمت اجاق گازهای صفحه ای بالاتر از اجاق گازهای مبله می باشد.

بنابراین به طور کلی قبل از خرید اجاق گاز باید تمامی مزایاو معایب آن ها را در نظر بگیرید و بر اساس نیاز خود اقدام به خرید کنید.

معرفی چند مورد از بهترین انواع اجاق گاز صفحه ای و مبله:

در ادامه با ۱۰ مورد از بهترین برندهای اجاق گازهای صفحه ای و مبله آشنا خواهید شد. با ما همراه باشید.

۱٫ اجاق گاز صفحه ای استیل البرز مدل S-5960i:

اجاق گاز صفحه ای استیل البرز مدل S-5960i
اجاق گاز صفحه ای استیل البرز مدل S-5960i

این اجاق گاز به عنوان پرفروش ترین اجاق گاز صفحع ای شرکت استیل البرز به شمار می رود. از ویژگی های خاص این محصول می توان به توان حرارتی بالای شعله ها، تجهیزات گازسوز با کیفیت عالی، ترموکوپل و… اشاره کرد.

مشاهده قیمت روز، عکس ها، توضیحات بیشتر و خرید این محصول

۲٫ اجاق گاز صفحه ای شیشه ای کن مدل IG-8503:

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای کن مدل IG - 8503
اجاق گاز صفحه ای شیشه ای کن مدل IG – 8503

این اجاق گاز از ظاهر فوق العاده زیبایی برخوردار بوده و می تواند جلوه لوکسی به آشپزخانه شما ببخشد. همچنین کیفیت ساخت این گاز هم فوق العاده بالاست.

مشاهده قیمت روز، عکس ها، توضیحات بیشتر و خرید این محصول

۳٫ اجاق گاز صفحه ای شیشه ای کن مدل ۵۱۸M:

اجاق گاز صفحه ای شیشه ای کن مدل ۵۱۸M
اجاق گاز صفحه ای شیشه ای کن مدل ۵۱۸M

این اجاق گاز از طراحی زیبا و کیفیت ساخت بالایی برخوردار است. این محصول هم با گاز شهری و هم با گاز سیلندری مایع کار می کند.

مشاهده قیمت روز، عکس ها، توضیحات بیشتر و خرید این محصول

۴٫ اجاق گاز صفحه ای کن مدل ۵۲۳S:

اجاق گاز صفحه ای کن مدل ۵۲۳S
اجاق گاز صفحه ای کن مدل ۵۲۳S

این اجاق گاز با یک شبکه چدنی شاخه دار چهارگوش طراحی شده که به زیبایی آن افزوده است. از مهم ترین ویژگی های این اجاق گاز می توان به سایز مختلف شعله ها، وجود ترموکوپل، رده مصرف انرژی A و… اشاره کرد.

مشاهده قیمت روز، عکس ها، توضیحات بیشتر و خرید این محصول

۵٫ اجاق گاز صفحه ای کن مدل Pardyc-B:

اجاق گاز صفحه ای کن مدل Pardyc-B
اجاق گاز صفحه ای کن مدل Pardyc-B

این اجاق گاز از جنس تمام صفحه بوده و رنگ آن مشکی است. از ویژگی های خاص آن می توان به وجود فر، فندک اتوماتیک، ترموکوپل، شبکه چدنی، شیشه دورتراش و سکوریت اشاره کرد.

مشاهده قیمت روز، عکس ها، توضیحات بیشتر و خرید این محصول

۶٫ اجاق گاز مبله اسنوا مدل آدرینا SGC5-3102:

اجاق گاز مبله اسنوا مدل آدرینا SGC5-3102
اجاق گاز مبله اسنوا مدل آدرینا SGC5-3102

این اجاق گاز بدنه ای تمام استیل داشته و به صورت کلاسیک طراحی شده است. این گاز از دماسنج عقربه ای، زمان سنج مکانیکی و ۲ جوجه گردان برخوردار است.

مشاهده قیمت روز، عکس ها، توضیحات بیشتر و خرید این محصول

۷٫ اجاق گاز مبله سینجر مدل طرح فر SGS522:

اجاق گاز مبله سینجر مدل طرح فر SGS522
اجاق گاز مبله سینجر مدل طرح فر SGS522

این اجاق گاز از دو فر گازی و برقی  برخوردار بوده و ویژگی های خاصی همچون ولوم باکیفیت، نمایشگر لمسی، ۵ شعله تمام استیل و… دارد.

مشاهده قیمت روز، عکس ها، توضیحات بیشتر و خرید این محصول

۸٫ اجاق گاز سینجر مدل SG S5054:

اجاق گاز سینجر مدل SG S5054
اجاق گاز سینجر مدل SG S5054

این اجاق گاز هم دارای فر بوده و از امکانات خاصی مثل ۲ جوجه گردان، ولوم باکیفیت، امکان تنظیم نمایشگر و… برخوردار است.  این نوع اجاق گاز از رده های قیمت بالای شرکت سینجر می باشد.

مشاهده قیمت روز، عکس ها، توضیحات بیشتر و خرید این محصول

۹٫ اجاق گاز مبله اسنوا مدل رومینا SGC5-1102:

اجاق گاز مبله اسنوا مدل رومینا SGC5-1102
اجاق گاز مبله اسنوا مدل رومینا SGC5-1102

این اجاق گاز از کیفیت ساخت بالا و قیمت مناسبی برخوردار می باشد و وِیژگی هایی مثل فر، جوجه گردان، ولوم باکالیت، شبکه چدنی، ترموکوپل و ولوم چرخشی دارد.

مشاهده قیمت روز، عکس ها، توضیحات بیشتر و خرید این محصول

۱۰٫ اجاق گاز امرسان مدل CLASIC:

اجاق گاز امرسان مدل CLASIC
اجاق گاز امرسان مدل CLASIC

 

 این اجاق گاز یک فر برقی و یک فر گازی با جوجه گردان های متمایز برخوردار است. همچنین صفحه نمایش لمسی و ولوم های با کیفیت از دیگر ویژگی های این اجاق گاز می باشد.

مشاهده قیمت روز، عکس ها، توضیحات بیشتر و خرید این محصول

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.